موتور سیکلت برقی بی ام و E-Power Roadster
به گزارش سایت فنی ، BMW یکی از پیشگامان حمل و نقل الکتریکی در جهان میباشد؛ این شرکت بزرگ در ژوئن گذشته موتورسیکلت الکتریکی Vision DC Roadster را رونمایی کرد، باعث تعجب کسی نشد. درحقیقت، اینکه چرا BMW زودتر چنین محصولی رونمایی نکرد، جای تعجب داشت. باوجوداین، بیام و پس از آن تا حدودی دربارهی اولین موتورسیکلت الکتریکی خود محتاط و بیسروصدا عمل کرد تا اینکه بالاخره رسانههای اروپایی از وجود موتورسیکلت برقی به نام E-Power Roadster خبر دادند و برای دیدن این محصول از نزدیک راهی کشور فرانسه شدند. موتورسیکلتی که خبرنگاران آن را آزمایش کردند، از قطعات محصولات دیگر بیامو استفاده میکند.
موتور سیکلت برقی بی ام و E-Power Roadster
قسمت جلویی E-Power Roadster متعلق به بیامو S1000 R و بخش عقبی آن نیز از مدل R 1200 RS بهعاریت گرفته شده است. البته چنین موضوعی جای ایراد ندارد؛ چون این پلتفرمی آزمایشی و هدف اصلی آن آزمایش و بررسی عملکرد مجموعهی فنی الکتریکی است. برخلاف بیشتر موتورسیکلتهای الکتریکی بازار که نیروی موتور خود را با استفاده از تسمه یا زنجیر به چرخ انتقال میدهند، در E-Power Roadster از شفت برای انتقال نیرو استفاده شده است.
مشخصات فنی موتور سیکلت برقی BMW E-Power Roadster
در بخش فنی این موتورسیکلت از قطعات خودروهای هیبریدی بیام و نیز استفاده شده است. باتری ۱۳ کیلوواتساعتی که در مرکز موتورسیکلت قرار دارد، از سری ۲ هیبریدی وام گرفته شده و موتور برقی نیز متعلق به نسخهی فاصلهی محوری بلند سری ۷ مخصوص بازار چین میباشد. این موتور برقی ۱۳۶ اسببخار قدرت و ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد که درمقایسهبا موتورسیکلت الکتریکی Zero SR/F تقریبا ۱۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.
BMW E-Power Roadster
بر اساس اعلام کریستوف لیشکا، مدیرعامل بیامو موتوراد، این شرکت به توسعهی بیشتر E-Power Roadster ادامه خواهد داد تا آن را به تولید انبوه برساند. پیشبینی میشود نسخهی نهایی توانایی طی مسافت ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر را با هربار شارژ داشته باشد.
منبع خبر : زوميت