موتورسیکلت

آپاچی TVS Apache RR 310

این موتور با نام موتورسیکلت آپاچی 310  (TVS Apache RR 310) در بازار موتورسیکلت ایران شهرت دارد. موتورسیکلت آپاچی 310 ، از برترین موتورسیکلت های تولید شده توسط کمپانی تی وی اس (TVS) میباشد این موتور به عنوان محصول مشترک بین دو شرکت تی وی اس (TVS) و بی ام و مطرح میباشد. این سومین تجربه مشترک بین کمپانی آپاچی و BMW است.

قبل از این تولید ،  دو کمپانی موتورسیکلت بی ام و G310R و بی ام و G310GS را به صورت مشترک ساختند. امکانات این موتورسیکلت، آن را قادر می سازد تا برای سفرهای داخل شهری، مسابقه و حتی مسافرت مناسب کند.

مشخصات فنی موتورسیکلت آپاچی 310

موتورسیکلت آپاچی 310 همچنان مجهز به پیشرانه ی 312 سی سی تک سیلندر DOHC بوده و سیستم خنک کننده ی این پیشرانه همانند موتورسیکلت بی ام و G 310 R از نوع مایع میباشد. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر 33.5 اسب بخار قدرت در دور موتور 9700 rpm را دارد و حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه به 27.3 نیوتن متر در دور موتور 7700 rpm می رسد.

موتورسیکلت آپاچی 310 مجهز به چرخ دنده ی با 41 دندانه است  که این در مقایسه با چرخ دنده ی استفاده شده در موتور بی ام و G310R بزرگتر است. این فرآیند به بهبود شتابگیری موتور کمک می کند.

پلت فرم موتورسیکلت آپاچی 310 (TVS Apache RR 310) بر پایه ی پلت فرم موتورسیکلت بی ام و G310R بنا شده است. با وجود فریم یکسانی که در هر دوی این موتورسیکلت ها استفاده شده است، یعنی فریم Trellis، تفاوتی نیز بین آنها وجود دارد. موتورسیکلت بی ام و G310R دارای فریم تکی و یکپارچه میباشند اما موتورسیکلت آپاچی 310 علاوه بر یک فریم اصلی ، یک ساب فریم نیز در قسمت عقب سوار میباشد که همین امر سبب میشود تا این موتورسیکلت ، اسپرت تر به نظر آید.

 

آپاچی TVS Apache RR 310

 

گرچه موتورسیکلت آپاچی 310 از نظر طراحی بسیار شبیه به تی وی اس آکولا (Akula 310) میباشد اما طراحی تیزی که این نسخه ی کانسپت دارد، در نسخه ی تولیدی مشاهده نمی شود. دلیل این تغییر در طراحی، بهبود آیرودینامیک موتور است که بنابر ادعای کمپانی تی وی اس (TVS) پس از چندین ساعت تست موتور در تونل باد به این طراحی نهایی دست یافته است. لازم به ذکر بوده که در طراحی این موتور از کوسه الهام گرفته اند.

چراغ های اصلی موتورسیکلت آپاچی 310  از نوع LED پروژکتوری و چراغ های قسمت عقب نیز از نوع LED هستند. دماغه ی موتور به سمت پایین و قسمت عقب موتورسیکلت متمایل به بالا طراحی شده است، این نوع طراحی باعث شده موتور سیکلت آپاچی 310 خشن و تیز به نظر رسد.

وضعیت قرارگیری موتور سوار در این موتورسیکلت برخلاف موتورسیکلت KTM RC 390 که موتورسوار در آن مشرف بر همه چیز میباشد، در این موتور، موتورسوار در یک ارتفاع متعادل قرار گرفته است. جاپاهای طراحی شده برای این موتورسیکلت همچنان متمایل به سمت عقب موتور بوده و وضعیت قرارگیری دستگیره ی موتور به گونه ای بوده که کمترین زحمت را هنگام کنترل خواهد داشت.

کمپانی TVS ادعا کرده است که موتورسیکلت آپاچی 310 می تواند در عرض 2.93 ثانیه سرعت خود را از صفر تا 60 کیلومتر در ساعت افزایش دهد و زمان شتابگیری این موتور از سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت نیز 7.17 ثانیه اعلام شده است. کمپانی TVS همچنین ادعا کرده است که حداکثر سرعت این موتور 160 کیلومتر در ساعت است. از یک سیستم ECU معمولی نیز در این موتور استفاده شده است.

سیستم تعلیق استفاده شده در موتورسیکلت آپاچی 310 از نوع Kayaba بوده و این سیستم متشکل از یک فورک 41 میلی متری در قسمت جلو و یک ضربه گیر در قسمت عقب میباشد. کمپانی تی وی اس (TVS) اعلام کرده است که این کمپانی برای تیونینگ این سیستم تعلیق همکاری نزدیکی با KYB داشته است تا هندلینگ موتور بهبود یابد و موتور چابک تر باشد.

سیستم ترمز آپاچی 310 نیز شامل یک دیسک 300 میلی متری در قسمت جلو و یک دیسک 240 میلی متری در قسمت عقب است. این موتور به صورت پایه مجهز به سیستم ترمز ABS دو کاناله مجهز است. تایرهای استفاده شده در این موتور نیز از نوع Michelin Pilot Street میباشند.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن