موتورسیکلت هوندا CBR1000RR Fireblade

نزدیک به 30 سال است که Fireblade یک پیشگام ثابت در موتور سیکلت ورزشی هوندا بوده است. ترکیب مدل های مختلف که برای علاقه مندان مسابقات ورزشی اسپرت در پیست و همچنین طراحی موتورسیکلت های جاده ای بی نظیر باعث شده که علاقه مندان به موتورسیکلت برای این مدل حساب ویژه ای باز کنند.برای سال 2020 هرچند هوندا تا به امروز افراطی ترین ، متمرکز و قدرتمندترین موتورسیکلت CBR1000RR Fireblade را ساخته است. اما در واقع این همان چیزی است که ما دوست داشتیم این موتورسیکلت به ارمغان بیاورد.
قیمت گذاری و رنگ
دو نسخه از موتورسیکلت Fireblade جدید موجود است ، SP که هم اکنون در تصاویر مشاهده میکنید و CBR1000RR-R SP استاندارد است .
نسخه ابتدایی با قیمت 23،499 پوند و از عقب به Öhlins NPX Smart EC 2.0 Forks و یک واحد EC هوشمند TTX36 در عقب برخوردار می شود. هر کدام دارای چندین سطح تنظیم و حالت تعلیق از پیش تنظیم شده ، همه از طریق مکعب سوئیچ سمت چپ کنترل می شوند. SP همچنین از کالیپرهای Brembo Stylema و یک IMU شش محوره جدید بهره می برد .
Fireblade استاندارد 19999 پوند است و دارای عملکرد جداگانه Showa جداگانه Big Piston Forks ، شوک Showa Balance Free و کالیپرهای چهار گلدان نیسان است.
موتورسیکلت هوندا CBR1000RR-R SP
در قلب این موتورسیکلت یک موتور چهار سیلندر خطی 1000 سی سی کاملاً جدید قرار دارد که با هدف اصلی تولید انرژی بیشتر از سایر واحدهای Fireblade تا به امروز از سطح زمین طراحی شده است. برای انجام این کار ، هوندا از تیم های HRC MotoGP و همچنین پروژه RC123V استفاده کرده است. نتیجه یک موتور است که بیش از سایر موتورهای 4 سیلندر درون خطی معمولی 214 اسب بخار در ساعت تولید می کند.
مصرف موتورسیکلت نیز به لطف روش ابتکاری هوندا برای جابجایی ، احتراق به پشت و چراغ بزرگ ، بهینه تر و روانتر است. این ها جزئیات کمی هستند که تفاوت زیادی را نسبت به رقبای هوندا ایجاد میکند.
ترمز ها
به روزرسانی عمده امسال ارتقاء سخت افزار از Brembo M4 به کالیپر های خاص Brembo Stylema است. در پشت صحنه نیز یک سیستم IMU شش محوره جدید وجود دارد که جایگزین واحد پنج محور قبلی شده است که برای محقق کردن محور ششم می تواند از یک محاسبه استفاده کند. در شرایط عالی آب و هوایی ، ترمزها به نظر می رسد که قدرت بی نظیر داشته باشند .
مشخصات فنی موتورسیکلت هوندا CBR1000RR Fireblade
مدل موتور | خطی 4 سیلندر |
حجم موتور | 999 سی سی |
Bore x stroke | 81mm x 48.5mm |
حداکثر قدرت | 214 اسب بخار |
حداکثر گشتاور | 83ft/lbs @12.500 rpm |
نسبت تراکم | 1;13 |
شیرآلات | DOHC, 4vpc |
سوخت | PGM-FI؛ دریچه گاز 52 میلی متری |
انتقال | گیربکس 6 سرعته دو طرفه |
اسکلت | Twin-spar aluminum |
سیستم تعلیق جلو | Öhlins NPX در 43 میلی متری با چنگال تلسکوپ w/ Electronic Control (S-EC) که 4.9 اینچ است |
سیستم تعلیق عقب | سیستم Pro-Link؛ شوک تنها Öhlins / کنترل الکترونیکی (S-EC)؛ 5.6 اینچ |
چرخ ها | ریخته گری آلومینیوم |
لاستیک جلو | 120/70×17 |
لاستیک عقب | 200/55×17 |
ترمزهای جلو | دیسک های 330 میلی متر کالیپرهای 4 پیستونی Brembo Stylema |
ترمز عقب | کولیس Brembo دیسک 220 میلی متر w / 2 پیستون |
تایرها | 1455mm |
Rake | 24 درجه |
دنباله | 101.4 میلی متر |
ارتفاع صندلی | 831 میلی متر |
ظرفیت سوخت | 16.1 لیتر |
وزن مرطوب | 201.3kg |

منبع : visordown