ماشین فراری جدید

فراری 488 پیستا اسپایدر آخرین عضو خانوادهای مشهور میباشد. قویترین کانورتیبل تاریخ فراری با کمال افتخار بازنشسته میشود تا جا برای خودنمایی F8 تریبوتو باز شود. این خودروی جدید هم اواخر سال جاری وارد بازار میشود؛ اما تا اون موقع با پیستا اسپایدر حال میکنیم.
ماشین فراری جدید Ferrari 488
بیایید با اعداد درباره این ابر خودرو صحبت کنیم. این سوپرکار کوپه از 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربویی استفاده کرده است که قدرت 710 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتون متری را دارد. این اعداد و ارقام باعث میشود این خودرو شتاب 0 تا 100 را در 2.85 ثانیه پر کند و حداکثر سرعت این خودرو 341 کیلومتر در ساعت میباشد. این پیشرفت کاملاً از مدل کوپه ای بودن آن انتقال یافته است اما خب این چیز بدی نیست چراکه عملکرد بسیار خوبی دارد.

Ferrari 488 Pista Spider
پیستا اسپایدر مدل کوپه از توربوهای جدید، میللنگ و فلایویل سبکوزن ، میلههای اتصال تیتانیومی سبک وزن، ، سوپاپهای متفاوت و اگزوز جدیدی استفاده میکند که در کل باعث شده است نسبت به مدل GTB هجده (18) کیلوگرم سبک تر شود که این پیشرفت خوبی است. اصطکاک داخلی قطعات نیز کاهش پیدا کرده است.

این موارد به همراه پانل های فیبر کربنی و دیگر قطعات سبک وزن باعث شده که این ماشین فراری جدید نسبت به 488 GTB اسپایدر 40 کیلوگرم سبکتر شود .
این سوپرکار کوپه از سیستم FDE نیز برخوردار میباشد که یک نقطه قوت مهم میباشد. این تکنولوژی بخشی از سیستم شاسی 6 کنترل لغزش جانبی میباشد که با دیفرانسیل الکترونیکی، دامپرهای قابل تنظیم و ESC برگرفته از فرمول 1 همکاری میکند.
بدون هیچ گونه تعجبی، آئرودینامیک این خودرو نیز نسبت به مدل کوپه بهبود یافته است و وسیعتر از آن چیزی میباشد که فکرش را بکنید. ورودیهای هوای جانبی مدل GTB اسپایدر در این خودرو حذف شده است تا جا برای نصب اینترکولرهای بزرگتر باز شود. رادیاتورهای موجود در جلوی خودرو نیز کمی عقبتر آمده است. هماکنون مجرای S الهام گرفته از فرمول 1 نیز بین این قطعات نشسته تا هوا را عبور داده و داون فورس را افزایش دهد.

پایین آمدن سقف در 14 ثانیه انجام شده است و تا سرعت 48 کیلومتر در ساعت میتوان این کار را انجام دهید. این خودرو درگ بیشتری دارد اما خب از بهبودهای مناسبی در بخشهای زیرین بدنه و آئرودینامیک فعال سود برده است که باعث افزایش پایداری خودرو شده است.
در جادههای بد با پایین آمدن سقف گاهی اوقات احساس وجود لرزشهایی خفیف در شاسی را دارید اما کاهش استحکام ساختاری پیستا اسپایدر را سریعاً حس نخواهید کرد. شما باید برای یافتن این موضوع خودرو را کاملاً تحتفشار قرار دهید که البته در این حالت هم لذت زیادی نمی برید.
اگزوز سبکتر خودرو کمی پر سر و صداتر است اما واقعیت این میباشد که جذابیت صدای آن به خودروی پایه 458 اسپچیاله نمیرسد. با باز کردن سقف شما صدای تقویت شدهی توربوها را نیز میشنوید که در کل تجربهی جذابی به وجود میآورد.

فرمان ماشین همانگونه که از فراری انتظار دارید سریع و تیز است و کاملاً دقیق و حساس میباشد. این سیستم فرمان به لطف لاستیکهای پهنتر و چسبندهتر میشلین کاپ 2 که خاص پیستا اسپایدر است توسعه یافته است.

زمانی که وارد پیچها میشوید سریعاً متوجه تمایل خودرو به عبور از آن میشوید و آن را احساس میکنید. لاستیکها چسبندگی زیادی دارند و به لطف سیستم FDE اطمینان زیادی از راندن یک سوپرکار 250 هزار پوندی به دست می آورد.
سیستم FDE چندین واحد ترجمه را کنترل می کند و به دستورات شما در میلیثانیه واکنش نشان میدهد. این سیستم همچنین میتواند بهصورت مستقل روی هر کالیپر ترمز اعمال شود تا توازن بهتری به وجود آید. دخالتهای این سیستم کوتاه اما مؤثر میباشند.

این ماشین فراری جدید از نظر سواری بهترین سوپرکار جهان نمی باشد اما افراد بیشتری میتوانند حرفه ای بودن این ماشین را مورد بررسی قرار دهند که قطعاً موضوع جالبی میشود. فراری بسیار دربارهی احساسات و چگونگی اندازهگیری هیجان رانندگی صحبت کرده است. فردی را 20 دقیقه سوار این ماشین فراری کنید و سپس در زمان پیاده شدن به لبخند او نگاهی کنید. این همان معیاری است که فراری معرفی میکند.
با باز شدن سقف کمی توربو لانس به وجود می آید و با بستن آن نیز آرامش داخل کابین را میتوان کاملا حس و لمس کرد؛ از نظر فضای کابین و بار، فراری 488 پیستا اسپایدر محفظهی 170 لیتری در بخش جلو برای دو کیف دارد و باک سوخت 78 لیتری آن نیز در صورت سواری معمولی و نه چندان پرفشار محدوده حرکتی زیادی فراهم میکند.
مشخصات فراری 488 پیستا اسپایدر
پیشرانه: 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 710 اسب بخار/770 نیوتون متر است
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک ، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت : 2.85 ثانیه می باشد.
حداکثر سرعت فراری: 341 کیلومتر در ساعت
قیمت: 278850 پوند