موتورسیکلت

موتور یاماها مدل 2020 YZF-R1

شهرت YZF-R1 به عنوان یک سوپر  موتور ، کاملاً با MotoGP Yamag’s MotoGP و شجره نامه جهانی Superbike مرتبط است ، هرگز موفقیت آن را به عنوان یک مدل در جاده ها فراموش نمی کنیم. در حقیقت ، ما عاشق تعادل عملکرد قابلیت سواری R1 قبلی بودیم که در سال 2015 شروع به کار کرد و آن را به عنوان بهترین کلاس Open Streetbike در سال 2015 و 2017 نامگذاری کردیم ، و بهترین Superbike در سال 2016 برنده 10 جایزه از مجموع 30 جایزه به تنهایی شد!!!

موتور یاماها مدل 2020 YZF-R1

بنابراین ، در حالی که YZF-R1 قبلی به وفور در مسابقات پیروزی ها و دستاوردهای بزرگی به دست آورد ، بازار موتور و روند سرعتی آن که همیشه  رو به رشد بوده است انکار ناپذیر است . از آن زمان یاماها پاسخ همه ی بازار را داده است ، و از نظر استراتژیک مدل R1 2020 با بروزرسانی ها و تمرکز روی مسیر سیستم عامل کاملا خود را اثبات کرده است.

الکس لاوس و مایکل وان موتور مدل  YZF-R12020 را در جاده Circuito de Jerez  به طور منظم مورد آزمایش قرار دادند و  لاستیک های Bridgestone RS11 موتورسیکلت با لاستیک مسابقه Battlax R11 جابجا شدند و در طی سه جلسه ارزیابی 20 دقیقه ای لاستیک ها سست شدند.

تحت تأثیر استانداردهای آلایندگی یورو 5 ، یاماها با استفاده از فناوری میل لنگ میلگرد و احتراق نامنظم (270 درجه ، 180 درجه ، 90 درجه ، 180 درجه) با فشار 998 سی سی سیستم کاری خود را انجام می دهد ، اما R1 جدید با سرسیلندر جدید ،کاملا به روز شده است. طرح  انژکتورهای سوخت و جعبه هوا با هدف بهبود بهره وری می باشد.

مشخصات موتور یاماها مدل 2020 YZF-R1

درگاههای ورودی 12 درصد كوتاه شده است و  حجم آن كاهش یافته است ، 10 سوراخ جدید (از 12 كاهش یافته است) ، انژكتورهای بوش که برای بهبود عملکرد سوخت مستقیماً در دریچه ورودی اسپری می كنند و پروفیل های شیر قطاری شکل  و بازوی دریچه ای راكتر و میل بادامك که اصطحکاک را کاهش داده اند  و باعث افزایش  ثبات  در هر دور در دقیقه شده اند.

Yamaha YZF-R1 همچنان از واحد اندازه گیری شش محوره خود (IMU) برای نیروی الکترونیکی موتور استفاده می کند ، اما جدیدا در مدل 2020 یک سیستم شارژر بدون سیم تعبیه کرده است ، که به آن حسگر موقعیت یابی ، موقعیت شتاب دهنده با Grip اطلاق می شود. (APSG) جدید دریچه گاز کابل ها را کاملاً از بین می برد و با تکیه بر حسگرهای مغناطیسی در دریچه ، دریچه گاز برای تشخیص حرکت و انتقال اطلاعات به بدنه دریچه ارسال می گردد.

پس از نمونه برداری از چهار حالت قدرت این موتور، به این نتیجه رسیدیم که مدل YZF-R120 همان قدرت تحریک احساسات ما و نقطه عطف در اوج بودن است که باعث می شود مدل خروجی بسیار سرگرم کننده باشد.

یاماها همچنان عملکرد جدیدی را برای مدیریت ترمز موتور (EBM) بر روی مدل YZF-R120 اعمال کرده است که امکان تنظیم پاسخ موتور برقی را در سه حالت قابل انتخاب بر اساس موقعیت دنده ، دور در دقیقه ، موقعیت دریچه گاز و باز شدن دریچه گاز می دهد.

 

 

همراه با پالایش موتور مدل استاندارد YZF-R1 ، یاماها تغییرات چشمگیری را با هدف بهبود توانایی مسابقه در جاده را در مدل YZF-R1M ایجاد کرده است.به روزرسانی های خاص حالت M که شامل جدیدترین انشعابات  با شارژ بنزین Ӧhlins NPX با عملکرد بهینه می باشد.تا جایی که من به کار Yamaha در اینجا  معتقد  هستم. با توجه به اینكه انشعاب KYB مدل استاندارد YZF-R1 این موتور باعث بهبود سواری این موتور می شود ،  Ӧhlins آن را قدمی جلوتر می برد.

یک سیستم ثبت اطلاعات GPS که به صورت استاندارد در مدل up M قرار دارد (و یک محصول اختیاری در YZF-R1 استاندارد قرار دارد ) ، که از طریق برنامه Y-Trac یاماها در دستگاه های Apple یا Android قابل مشاهده  است.

در هر دو مدل (مدل 2020 و مدل قدیمی) ادعا می شود ، بدنه 5.3 درصد بازده آیرودینامیکی را شامل میشود ، قسمت عقبی آن هم اکنون کاملاً ساخت کربن است.

در اینجا ، کاربر می تواند 16 کانال داده مختلف از جمله موقعیت دنده ، زاویه ی کج شدن، فشار ترمز جلو و عقب ، درصد دریچه گاز ،سرعت و موارد دیگر را برای بهبود عملکرد خود ببیند. علاوه بر این ، یک برنامه تنظیمات YRC جداگانه تنظیمات تعلیق موتور سیکلت و تنظیمات سواری الکترونیکی را از طریق یک ارتباط تلفنی Wi-Fi به صورت یکپارچه ارائه می دهد. یک تنظیم ایده آل همچنین برای گذاشتن آهنگ مورد نظر خود دارید.

منبع : cycleworld

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن