موتورسیکلت

بررسی کاوازاکی Z1000R

کاوازاکی Z1000R با طراحی بدنه  Z ،تهاجمی و منحصر به فرد ، الهام  گرفته از sugomi  آن را به سطح بعدی می رساند و همه شکوفایی های غیر ضروری را حذف می کند تا به طرز جسورانه ای عملکرد وحشیانه را برجسته کند.

با افزایش تاثیر سواری ، موتور جدید و تنظیمات شاسی باعث می شود سواری مقاوم تر و مستقیم تری انجام شود و کاوازاکی Z1000R را به بهترین بازار خرید تبدیل می کند.

Z1000 در طراحی کامل و برای تجربه ای کاملاً منحصر به فرد طراحی شده است. هر قسمت از Z1000 با دقت دوگانه در نظر گرفته شده است: قابلیت های فردی و تحقق تصویر متراکم رو به جلو برای یک تجربه سواری واقعاً منحصر به فرد.

مطالب مرتبط : موتورسیکلت Ninja ZX-25R کاوازاکی رونمایی شد

کاوازاکی Z1000R
کاوازاکی Z1000R

میله چربی آلومینیومی

نوار چربی پهن و ایده آل برای شخصیت Supernaked ، کنترل سوار را آسان می کند. نوار چربی آلومینیومی وسیع دارای یک پوشش آلومیت سیاه است.

 

طراحی سوگومی

کلمه ژاپنی sugomi توصیف کننده هاله یا انرژی شدید است که توسط شخص یا شیء عظیمی منتشر می شود و توسط بیننده احساس می شود. کسی ، یا چیزی ، که دارای Sugomi است باعث ایجاد هیبت می شود ، اثری پاک نشدنی از خود برجای می گذارد ، از نظر قد و توانایی دلهره آور است و احترام می گذارد. در Z1000 جدید ، Sugomi هم در طراحی بسیار شدید و هم در عملکرد هیجان انگیزی که ارائه می دهد ، به عنوان یک انرژی ملموس تابیده می شود. ابعاد ایده آل (قسمت جلویی ، عقب بالا) و بدنه کاملاً تنگ و مقاوم ، ماهیت یک شکارچی را آماده کرده و آماده برای تکان خوردن است. ظاهر زیبا و عضلانی به عملکرد مستقیم تر و اسپرت سواری خیابانی Z1000 اشاره می کند

خاموش کننده های کوتاه

استفاده از پیش محفظه زیر موتور باعث می شود در صدای خاموش کننده ها، حجم کمتری ایجاد شود که هم به متمرکز شدن جرم و هم به یک ظاهر طراحی شده متمرکز کمک می کند. طراحی جدید کلاه خاموش کننده به ظاهر اسپرت این موتورسیکلت می افزاید.

 

بدنه های دریچه گاز Downdraft

علاوه بر کمک به عملکرد ، بدنه های دریچه گاز پایین به تمرکز کلی جرم کمک می کنند.

همچنین بخوانید : بررسی موتورسیکلت کاوازاکی Ninja H2

جنس صندلی برجسته

صندلی دارای علامت “Z” است که موتورسیکلت را از مدل استاندارد متمایز می کند.

تجهیزات

دسته ابزار جمع و جور Z1000 مستقیماً بر روی دسته فرمان نصب شده است که به آزادی طراحی افزوده و به  چراغ جمع و جور کمک کرده است. موقعیت پایین آن نمای بدون مانعی از جاده عقب رو ایجاد می کند. طراحی آینده نگر سرعت سنج LED و صفحه LCD نشان دهنده پتانسیل ورزشی  است.

کاوازاکی Z1000R
کاوازاکی Z1000R

چنگال عملکرد جداگانه-پیستون بزرگ (SFF-BP)

کارکرد مستقیم تر Z1000 جدید را می توان تا حد زیادی به سیستم تعلیق جدید آن نسبت داد. SFF-BP جدید به راحتی به پتانسیل ورزشی ایده آل برای سواری خیابانی دست می یابد. ایده آل برای سواری خیابانی با ترکیب مفاهیم Showa SFF و BPF ، چنگال جدید دارای فنر در هر دو طرف است ، با قابلیت تنظیم پیش بار در لوله چپ و میرایی در لوله راست.

تمرکز جمعی

سیستم اگزوز (با خاموش کننده های بزرگ قبل از محفظه و کوتاه) ، سیستم تعلیق عقب افقی و استفاده از بدنه های دریچه گاز پایین ، بزرگترین عوامل تمرکز انبوه هستند. چیدمان سیستم تعلیق عقب از نوع Back-link فضایی را که توسط اتصال پایین تر تعلیق Uni-Trak اشغال شده است آزاد می کند و پیش محفظه بزرگتری را قادر می سازد ، که به نوبه خود امکان استفاده از صدا خفه کن های کوتاهتر را فراهم می آورد و به مرکزیت توده کمک می کند. قاب عقب آلومینیومی سبک وزن نیز در این امر موثر است.

 

چرخ های سبک

چرخ های سبک سوپراسپرت تقریباً 1.5 کیلوگرم سبک تر هستند و وزن ناچیز را کاهش می دهند و به هندلینگ سبک تر کمک می کنند.

 

اجزای ترمز برمبو

برای بالا بردن عملکرد ترمز فوق العاده Z1000 به سطح بعدی ، اجزای ترمز با مشخصات بالا مانند مواردی که در Ninja H2R یافت می شود ، اجرا شد. اجزای برمبو بهترین مدل موجود برای مدل تولید انبوه هستند. عملیات با دقت بالا نیروی ترمز را به صورت خطی ارائه می دهد و به کنترل پذیری فوق العاده کمک می کند.

 

قاب آلومینیومی دو لوله ای

فریم آلومینیومی بسیار سفت و سخت دارای درجه بالایی از متمرکز شدن جرم است و بین چرخش تیز و حرکت محکم تعادل ایجاد می کند. سبک و بسیار سفت ، این قاب از موتور به عنوان یک عضو فشرده استفاده می کند. این قاب یک حس محکم ، پایدار ، ثبات خوب و چرخش چابک را ارائه می دهد. این قاب یک سازه آلومینیومی ریخته گری شده 5 تایی است که شامل ساقه فرمان ، قاب اصلی چپ و راست و دو قطعه متقاطع است. دو جزء اصلی قاب دارای مقطع C شکل باز هستند و برای اطمینان از صاف شدن سطح صاف ، قالب گیری شده اند.

مخزن سوخت با حجم بیشتر

طراحی جدید مخزن سوخت ظرفیت سوخت را به 17 لیتر افزایش می دهد و محدوده مخزن بیشتری را ارائه می دهد.

 

موقعیت سواری ایده آل

یک موقعیت سواری ایده آل باعث می شود که جلو پایین بیاید و عقب بالا بیاید و حالت تهاجمی تری ایجاد کند. موقعیت تهاجمی تر با پاسخگویی و کنترل هندل مستقیم تر موتورسیکلت مطابقت دارد و سواران را در موقعیتی قرار می دهد که از پتانسیل سواری خیابانی Z1000 به طور کامل استفاده کنند.

 

سیستم تعلیق عقب Öhlins

با افزایش عملکرد ترمز ترمزهای برمبو ، سیستم تعلیق عقب با کیفیت بالا Öhlins هم باعث راحتی بیشتر در رانندگی می شود.

 

آینه های ریخته گری شده

آینه های جدید دارای طراحی واضح تری هستند که به تصویر تهاجمی کمک می کند. آینه های ریخته گری به پلاستیک کمتر و کیفیت بالای کابین کمک می کند.

 

چراغ جلو LED

جلوپنجره نازک و جمع و جور چراغ جلو تا حد امکان پایین قرار داشت و خط شروع شده از بالای مخزن را گسترش می داد. این برای اولین بار است که کاوازاکی از چراغ جلو LED بدون بازتاب استفاده می کند. استفاده از لامپ های LED اجازه می دهد تا طراحی نازک باشد ، شکل به درخشندگی شدیدتر چهره Z1000 جدید کمک می کند و طراحی بدون بازتابنده ظاهر شکارچی آن را بیشتر می کند. چهار لامپ LED کم مصرف وجود دارد: دو لامپ کم نور (وسط) ، دو پرتو بالا (خارج). هر چهار لامپ هنگام روشن شدن نورهای بلند روشن می شوند. .

موتور :

Z1000 R Edition با موتور 4 زمانه 1043 سی سی ، خنک کننده مایع و 4 زمانه ، برای  جاده ساخته شده است. Z1000 R Edition مجهز به ABS ، همراه با ترمزها و کالیپرهای brembo ، دارای قدرت توقف باورنکردنی است که حتی با قوی ترین سوپر موتور نیز قابل مقایسه نیست.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن