تاسیسات

علت سر خوردن لاستیک

علت سر خوردن لاستیک

علت سر خوردن ماشین سر پیچ

لاستیک ها قسمتی از خودرو هستند که هوای بارانی و جاده خیس  بیشترین تاثیر را در عملکرد آنها می‌گذارد، وظیفه اصلی لاستیک خودرو حفظ اصطکاک و کشش کافی میان ماشین و سطح جاده است و در صورت لغزندگی جاده ، کار تایر برای انجام این وظیفه سخت تر می گردد.  معمولا برخی لاستیک ها با گذشت زمان طولانی از تاریخ تولیدشان، خشک تر میشوند و چسبندگیشان مخصوصا در زمانی که جاده لغزنده و سر میشود کاهش پیدا میکند.

علت سر خوردن لاستیک ،  سر خوردن ماشین روی برف

پس همواره حواستان به تاریخ تولید لاستیک ماشینتان باشد.  نکته مهم بعدی 4 فصل بودن تایر ها میباشد، متاسفانه اکثر تایر های وارداتی موجود در بازار ایران  تایرهای تابستانی میباشند و نوع طراحی آج لاستیک های آنها به گونه ای می باشد که نمی توانند به راحتی آب روی جاده را شکافته و به سمت خارج هدایت کنند.

آج و شیار های لاستیک علت سر خوردن لاستیک

پس هنگام خرید لاستیک به شکل آج و شیار های روی تایر نیز دقت بکنید ( هنگام خرید، به گفته های فروشنده اکتفا نکنید و حتما خودتان مشخصات تایر مورد نظر را حتما از سایت سازنده بررسی کنید) . مساله بعدی نیز میزان کارکرد لاستیک ها و مقدار آج لاستیک میباشد، اگر آج لاستیک شما کم باشد، آب روی جاده به راحتی کنار نمیرود و باعث کاهش چسبندگی لاستیک به سطح زمین میشود.

علت سر خوردن لاستیک

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، تصویر سمت راست تایر مخصوص فصل تابستان (summer) است ، تصویر وسطی تایر مخصوص همه فصل ها است (all-season) ، و تصویر چپی (winter) تایر مخصوص زمستان می باشد، پس حتما در هنگام خرید به آن توجه کنید.

 

مورد نهایی، از مناسب بودن فشار هوای تایرها اطمینان حاصل کنید، کم یا زیاد بودن فشار هوا لاستیک نیز تاثیر مهمی در چسبندگی لاستیک و توانایی های آن در شرایط بارانی دارد…

 

• میزان فشارهوا و همچنین اندازه و سلامت آج لاستیک خودرو خود را به صورت ماهیانه و منظم چک کنید.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن