موتورسیکلت

موتورسیکلت Ninja ZX-25R کاوازاکی رونمایی شد

 “دوران حباب” در اواخر دهه 80  ژاپن شکل گرفت  و  تقاضاهای بسیار زیاد مشتریان در فناوری  منجر به ایجاد ترکیبی از قوانین و مجوزها در ژاپن شد که در نتیجه منجر به  ورزش هایی عجیب و غریبی از جمله ورزش چهار سیلندر 250 سی سی شد Honda CBR250R ، Suzuki GSX-R250 ، Yamaha FZR250R و موتور سیکلت Kawasaki ZXR250 فقط برای چند سال کوتاه ارائه شدند و به طور خلاصه تجربه موتورسیکلت هایی در بالاترین سطح را ارائه دادند. اکنون کاوازاکی  به تازگی موتورسیکلت Ninja ZX-25R را راه اندازی کرده است ، قصد برگشت به آن روزها را دارد.

Ninja ZX-25R

 

موتورسیکلت Ninja ZX-25R کاوازاکی در نمایشگاه اتومبیل توکیو رونمایی میشود ، این موتور یک مدل از تولید پایه است و این شرکت اعلام کرده که نسخه های بعدی آن باز هم انعطاف پذیرتر میباشد. این شرکت تأیید کرده است که Ninja ZX-25R از پیشرانه 249 سی سی ، DOHC ، موتور چهار سیلندر با فناوری مدرن شامل کنترل کشش ، حالت های چندگانه قدرت و گیربکس بهره می برد.

موتورسیکلت Ninja ZX-25R کاوازاکی رونمایی شد | مشخصات فنی | فنی

با توجه به اینكه آخرین نسل قدیمی  چهار سیلندر ZXR250s كه تقریباً 30 سال پیش ساخته شده بود ، 45 اسب بخار قدرت را از 249 سی سی فشرده كرده بود ، امیدواریم كه مدل جدید بالاتر از این اعداد باشد ، همچنین با وجود قوانین سخت انتشار گازهای گلخانه ای رسیدن به ارقامی بالاتر کاری دشوار است باید دید کاوازاکی چگونه این استانداردها را رعایت میکند….

به نظر میرسد موتور به جای اینکه از شاسی پرتوی آلومینیومی همانند  مدل قبلی خود باشد ، در یک قاب شیب دار از جنس استیل لوله ای قرار گرفته است. یک چنگال Showa SFF-BP در قسمت جلویی تعبیه شده است که دارای یک کولیس ترمز تک شعاعی است.به نظر می رسد که بالهای  این موتور آلومینیومی است ، اما این موتور با این ترکیب بسیار عجیب و غریب است .

موتورسیکلت Ninja ZX-25R کاوازاکی رونمایی شد | مشخصات فنی | فنی

 

ما می دانیم که ZX-25 جدید قرار است در کارخانه کاوازاکی در اندونزی ساخته شود ، و آنجا همچنین بازار هدف اصلی موتور سیکلت است.

اینکه آیا در جای دیگری فروخته خواهد شد ، به دو چیز بستگی دارد. اولین مورد تقاضا است؛ آیا موتورسواران آمادگی پرداخت پول این موتور با عملکرد 250 سی سی را دارند؟

مورد دیگر آلایندگی است. موتورهایی با این حجم بسیار برایشان دشوار است که از آخرین قوانین آلودگی عبور کنند و از آنها پیروی کنند ، بنابراین جالب است که بدانید کاوازاکی چگونه این مشکل را برطرف کرده است. از آنجا که مقررات قوانین آلودگی در اندونزی چند سالی است که نسبت به مکانهایی مانند اروپا ، ژاپن و ایالات متحده آمریکا عقب مانده ، هیچ ضمانتی وجود ندارد که ZX-25 بتواند با وجود ظاهری که دارد این قوانین را در کلیه کشورها رعایت کند. اما ما همچنان امیدوار هستیم تا ببینیم ترفند این شرکت بزرگ برای اروپا ، ژاپن و ایالات متحده آمریکا چگونه است.

 

 

منبع : cycleworld

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن